Toyota araçlarını geri çağırıyor! Yine mi?

Geçmişte, çeşitli teknik sorunlar nedeniyle geniş çaplı geri çağırmalar yapan Toyota, bu durumu aynı zamanda bir PR malzemesine dönüştürmüş, reklamlarında da kullanmış ve sonuç itibariyle güven zedeleme olasılığı yüksek bir krizi çok iyi yöneterek, süreci “güvenilir bir marka” olarak tamamlamıştı. Hatta bu yöntem öyle etkili olmuştu ki, geri çağırma uygulamasını BMW, Peugeot-Citroen, Kia, Fiat gibi firmalar da kullanmıştı.

Toyota ve beraberinde pek çok firma, şimdi araçlarını yeniden geri çağırıyor. Totoya, dünya çapında 550 bin aracı geri çağırdığını açıklamış, geri çağırma nedeni ise direksiyon kullanımını zorlaştıran sorunlar. BMW de 32 bin aracını geri çağırmış, sorunu ise araçların motorunda muhtemel bir yangın çıkması durumu olarak açıklamış.

Muhtemelen çok yakında, “müşteri memnuniyeti”, “güvenliğe verilen önem”, vb. mesajlarla hazırlanmış reklam kampanyaları da yayına girer. Medyada konuyla ilgili basın bültenleri sıkça yer bulmaya başlar. Köşe yazarları, bu şirketlerin hassasiyetlerine dikkat çeker. Biz de, “vay be, adamlar bir sürü para harcamayı göze alarak geri çağırıyor sorunlu araçlarını” der, takdir ederiz…

Peki, bu araçlar piyasaya çıkmadan önce kontrol edilmiyor, testler yapılmıyor mu? Tamam, yeni teknolojiler hep riskler taşır. Rekabette geriye düşmemek için firmalar sürekli yenilenmek, farklılıklar yaratmak ve bunu da çok hızlı yapmak zorundalar. Bu nedenle kalite kontrole ayrılan zaman daralıyor olabilir. Ama firmalar, kalite kontrole daha fazla yatırım yapmaz ve bu “geri çağırma”yı bir alışkanlığa dönüştürürlerse -ki bu izlenim günden güne güçleniyor-, o zaman yakın zamanda çok daha büyük iletişim yatırımlarına ihtiyaç duyacaklar demektir.

10 yılda bir yapılan araç geri çağırma uygulaması tüketiciyi pozitif anlamda etkileyebilir ama iki yılda bir hatta neredeyse yılda bir geri çağrılan araçlar, tüketicide bir bezginlik yaratır, güvenini zedeler. Yani markalar itibar kaybeder ki bu kazanılması en güç değerlerden biridir. Marka yöneticilerinin, konuyu bir de bu açıdan değerlendirmesinde fayda var…

Yorumlar

  1. Firmaların bu yaptıgının pr malzemesi olarak düşünmemiştim hiç.Hemde bu konularda fazla düşünmeyi sevmeme rağmen.Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok önemli bir konu Silvacım,farklı açıdan bakan yaklaşımın da dikkate değer...yöneticiler duymalı...

    YanıtlaSil
  3. PusulasızKaptan:
    İtibar yönetiminin önemli konularından biridir bu. Özellikle global markalarda, herşey PR üzerine kurulu... Çok da başarılı buluyorum iletişim çalışmalarını... Ama bu "geri çağırma"nın tadı kaçmaya başladı bence.

    YanıtlaSil
  4. Aslında bir kumar da olabilirdi bu.Ya negatif olarak kafamda yer etseydi diye düşünüyorum 'hep geri çağırıyorlar demek ki itinasız kalitesiz bir üretim süreçleri var' olarak da kalabilirdi akılda ama öle olmadığına göre kazanmışlar bu konuda kumarı.Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Şu ana kadar kesinlikle iyi bir süreç yönetimi yaşandı. Pozitif duyguları var tüketicilerin... Ben sadece, yakın gelecekte olabileceğini düşündüğüm bir kaygıyı dile getirdim... Değerli yorumunuz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Çünkü sana değdiğinden beri ellerim, bütün kış dallarımda tomurcuklar var...