İstanbul Kitap Fuarı maceramız...

Çocukluğumdan beri en çok sevdiğim şeylerden biri kitapçı gezmektir. Kitapların arasında kendimi kaybeder, her bir kitabı karıştırırken bambaşka bir aleme dalarım... Hem dinlendiricidir hem de yorucu, tarif edilemeyen tuhaf bir duygu...

Kitap tutkum en büyük tatmini ise kitap fuarlarında yaşar. Yüzlerce yayınevinin yer aldığı fuarlarda gezmek ve alışveriş yapmak gibisi yoktur...

Eskiden Taksim Tepebaşı'nda olurdu fuar. Hani, TRT binasının hemen yanında... Şehrin merkezinde... Ne güzeldi o günler... Sonra ne olduysa, taşındı fuar alanı... Şehrin dışına... Eziyete döndü kitap fuarına gitmek de dönmek de...

Bugün soğuğa aldırmadık, üşenmedik, kitap aşkıyla çıktık yola... Gerçekten de yol öyle uzak ki, enerjimizin önemli bir kısmını yolda bıraktık:(

Neyse, sonunda fuar alanına vardık. Bir de ne görelim! Sanki kitap fuarına değil de, 23 Nisan kutlamalarının yapıldığı alana gelmişiz yanlışlıkla... Bir curcuna, bir gürültü, bir kalabalık... Okullar toplamış öğrencileri, getirmiş fuara... Lise öğrencilerinden çok ilkokul öğrencileri vardı... İçeri giremedik, öyle bir izdiham yani...

Üzgün, düşünceli, geri geri gitti adımlarımız... Ne yapalım, biz de kitaplarla buluşmalarımızı kitapevlerine sakladık...

Arkadaşım, "öğrenciler için gezi günleri veya saatleri belirlense de, herkes rahat etse" dediğinde, tüm kalbimle hak verdim ona. Ben ki çok severim çocukları, yine de o kalabalığın arasına karışıp gezemedim fuarı...

Sonuç itibariyle, belki yetkililer duyar sesimi deyip, Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı için diyorum ki;

  • Lütfen fuar alanını daha merkezi bir yere taşıyın... Kitaplarla buluşmak, hepimizin hakkı, zorlaştırmayın...
  • Öğrencilere kitap fuarlarını gezdirmek (ufak yaştan itibaren bu aşkı aşılamak) iyidir, güzeldir, desteklenmelidir. Ama böyle bir izdihamda gerçek kitap alıcıları kapının dışında kalıyor. Okulların gezileri için günler belirlensin, herkes rahat etsin...


Yorumlar

  1. kitap fuarı. bayılırım. ama evet böle olmamış.
    :)
    yine de kitap için izdiham, kulağa hoş geliyor ki.
    :)

    YanıtlaSil
  2. :) evet, bu da bir bakış açısı tabi... Kitap için izdiham olması, hoştur...

    YanıtlaSil
  3. Ah ben de bayılırım kitapçı gezmeye :) Öğrenciyken ne güzeldi. Zaman bol. Sorumluluk yok. Bütün günümü kitapçıda geçirdiğimi bilirim. Eve de bir torba dolusu yeni kitapla dönerdim. Ne mutluluktu o. Nasıl bir heyecan. Şimdi zamansızlıktan ne istiyorsam hızlıca alıp çıkıyorum mağazadan. Eh buna da şükür :) İstediğiniz gibi fuarı gezemediğiniz için nasıl bir hayal kırıklığı yaşadığınızı tahmin ediyorum :)

    YanıtlaSil
  4. ben de cuma günü gideceğim ya da geleceğim mi demeli,şehir dışından geliyorum da:) çok merak ediyorum ilk kez katılacağım.ama tahmin edebiliyorum söylediklerinizi.

    YanıtlaSil
  5. Ahu:
    Harbiden de hayal kırıklığı oldu... Belki gözümü karartır, cumartesi veya pazar yeniden denerim gitmeyi...:)

    YanıtlaSil
  6. Temerrüt:
    Kitap fuarı çok güzel olur:)Bütün gün gezsem, hiç yorulmam.. Eminim, keyifle gezersiniz... Ve inşallah, izdiham yaşanmayan bir güne denk gelirsiniz...

    YanıtlaSil
  7. Silva, bence TÜYAP artık 30.sunu düzenlediği bir fuarda çıta yükseltmeli :)örneğin Frankfurt buch messe gibi :)

    YanıtlaSil
  8. :) Valla, çok hoş olur... Bakalım, belki de vardır bir yenilenme hareketi...

    YanıtlaSil
  9. Tepebaşı'nda ki günlerini iyi biliyorum. Hiç kaçırmazdım çünkü. Ama malesef öyle uzaklaştıki açıkçası üşeniyorum :(

    Yinede iyi olursam gitmek istiyorum..

    Sözlerinizide destekliyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Tepebaşı'ndayken, fuar bitene kadar neredeyse her gün giderdik biz de:) Ne güzel günlerdi...

    İnşallah en kısa zamanda iyileşirsiniz... Bir sürü iyi dilek gönderiyorum size:)))

    YanıtlaSil
  11. İyi dilekleriniz işe yaradı :) daha iyiyim, biraz halsizlik dışında. Çok tsk ederim :)

    YanıtlaSil
  12. :))) Harika, çok sevindim daha iyi olmanıza...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Farkında ve mutlu bir yaşam için…