Karıştım hayata...

Ruhum, serseri bir gezgin gibi, salsalar da dolansam diyor özgürce etrafta… Normlardan, kalıplardan, ezberlerden sıyrılsam da, dilediğimce yaşasam… Öyle sıradan ki hayat, şu zincirleri bir kırabilsem; karışsam hayatın özüne, kaybolsam derinliklerinde…

Döndüm baktım da geçmişime, pişmanlıklarımın hiçbiri yaşadıklarım için değilmiş meğer… Özlemle andığım ne varsa, içimde gizlenmiş yaşanmamışlıklara dairmiş, öğrendim… Sınır dediğim yerde bitmiyormuş meğer hayat, sınırdan sonrası yeni bir dünyaymış, keşfedilmek için bana seslenip duran…

Sonunda asi yanım galip çıktı savaştan; çözdüm beni bağlayan halatın düğümünü, yeni bir hayata yelken açtım…

Karıştım denizin sularına, dalga oldum, balık oldum, gezindim derinliklerde, su oldum…

Derken uzattım başımı dışarıya, rüzgarı duydum, takıldım peşine, ben de rüzgar oldum… Önce estim usulca, okşadım sahilleri, ağaçlarla dans ettim, yaprakların kulaklarına sevda masalları fısıldadım…

Sonra fırtına oldum, şiddetimden eğdi başını ağaçlar, çaresizce gizlenmeye çalıştı az önce seviştiğim yapraklar… Hoyratlığım kısa sürdü, bir ağacın kökünde dindi öfkem, duruldum… Derken ağaç oldum, toprağın derinliklerine doğru uzandı köklerim…

Toprağa iyice bağlandığımda ve güçlendiğimde, doğruldum yavaş ama kendimden emin; uzandım göğe doğru… O heybetli ağacın narin bedeninde, her bir duygum bir dala döndü, başka başka yönlere savruldu kollarım, yüzüm hep göğe dönüktü…

Dallardan birinde devam ettim yolculuğuma, usul usul ilerledim, ta ki bir yaprağın damarlarına ulaşıncaya kadar sürdü tırmanışım…
Şimdi artık, yeşil-sarı karışımı güzel bir yapraktım, rüzgarla hafif bir dansa koyuldum…

Bir an şiddetlenince rüzgar, koptum dalımdan, bir süre özgürce havalandım gökyüzünde, sonra yavaşça kondum toprağın üzerine… Öyle güzel kokuyordu ki, imrendim, eridim yavaşça, karıştım ben de toprağın kahverengi büyüsüne…

Silva Demirci - Ağustos 2009






Yorumlar

  1. Yeni bir hayata yelken acmak uzereyim.
    Umarim senin guzel duygularin gibi galip cikarim savasdan.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Yeni hayatınızın, size çok daha büyük mutluluklar getirmesini tüm kalbimle dilerim... Öyle güzel bir enerjiniz var ki, eminim herşey çok güzel olacak...

    YanıtlaSil
  3. Bir Alman filozof. A.Sophenaur ölümü sorgular; ölümden sonraki zamanı sorgular. Öldüktün sonra ne mi olacağız, doğmadan önceki halimiz olacağız, der.
    Yaşam; siz yaşamı, ağır ağır ölüme giden yaşamı; insan denen canlının şiir ve felsefe aynı zamanda hayal gücü ile irdelemişsiniz...

    İşte insan böyle bir canıl. Kimi tazelik içinde muhteşem kurulukları,kısırılıkları, çıkmaz sokakları inşaa ederken; kimi"siz" yaşam ve ölüm arasındaki eğlencenin "tadına varın" diyorsunuz. Elbette tadına varılmalı:))

    YanıtlaSil
  4. Nasılda kendimizi tekrar ediyoruz dimi? yaşayan herkes ve her şey..

    Öyle güzel bir yazı olmuşki. Tskler :)

    YanıtlaSil
  5. Bir döngüden ibaret aslında hayat... Ya körleşip monotonlaştırırız hayatı ya da her anını yeni bir keşfe dönüştürüp, keyfini çıkarırız... Minik bir yolculuktu benimkisi, beğenmenize çok sevindim...:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Çünkü sana değdiğinden beri ellerim, bütün kış dallarımda tomurcuklar var...