Üretkenlik azalınca baltalar çıktı ortaya!

İnternet gazeteleri ile haber portallarının içler acısı durumu üzerine daha önce bir şeyler karalamıştım. Öz olarak söylediğim şey şu; çok küçük ekiplerle yapılan internet haberciliği, gerçek anlamda habercilikten ziyade copy-paste habercilik gibi görünüyor. Bu işi hakkıyla yapan bir kaç siteyi ayrı tutarak konuşuyorum. Ama her geçen gün daha da önemli bir mecraya dönüşen internet haberciliğinin bu denli zayıf olması acıklı bir durum sahiden. Buradaki yavaş ilerleyişin en önemli nedenlerinden birinin emek hırsızlığı olduğunu düşünüyorum. İnternette yayınlanmış özel bir haber saniyesinde yüzlerce sitede kopyalanarak yayınlanıyor. Neredeyse birebir aynı, hatta zaman zaman kaynak bile belirtilmeden. Hal böyle olunca da, farklılaşmak gittikçe daha zor.

Durup dururken nerden mi geldi bu konu yeniden aklıma? Geleneksel medyanın en eski organlarından biri olan gazetelerin ortaklaşa yayınladığı aşağıdaki ilanı görünce... Gazeteler içeriklerinin kopyalanmasından şikayetçi. Kısmen haklı olsalar da, bu çığlık gazetelerin karşı karşıya olduğu risklerden sadece biri.

Ayrıca, biliyorum ki gazetelerin çoğu, haber sitelerinden besleniyor. Yani evet, internet yayınları gazetelerden besleniyor ama gazeteler de internet yayınlarından besleniyor. Bu durumda, belki kim kimden ne kadar besleniyor, bu orana bakmak gerekiyor.

Ayrıca, daha önce de söyledim, tekrarlıyorum. Özel habercilik yapan kaç gazete kaldı ki? Bütün gazetelerdeki haberler neredeyse birebir aynı. Çünkü gazetelerin yazı işleri kadrosu da çok küçüldü; artık neredeyse sadece haber ajanslarından ve de biraz internet yayınlarından besleniyorlar.

Öze gelirsek, basılı yayınlar ile internet yayınları arasındaki savaş kolay kolay bitmeyecek. Her iki taraf için de bazı düzenlemeler şart görünüyor. Ama iyi habercilik, yavaş yavaş tarihin tozlu sayfaları arasında kayboluyor. Umudum odur ki, bir yayın çıkar ve tüm bu gidişatı ters yüz eder. Siz de, yeniden her sabah heyecanla bir yayını okumak istemez misiniz? Sizi şaşırtan, düşündüren, haberdar eden bir yayın... Gerçekten tarafsız, gerçek bir gazete... Zor biliyorum ama benim hala umudum var...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Farkında ve mutlu bir yaşam için…