Şemspare ve Aşka Veda... Hayal kırıklığı ve coşku...

Elif Şafak, çok sevdiğim yazarlardan biridir. AŞK başta olmak üzere Araf, Mahrem gibi çok sevdiğim romanları var. Son kitabını da aynı iştahla aldım ama ne yazık ki hayal kırıklığı ile bitirdim kitabı.

Evet, bugün hala en çok satan kitaplar listesinde yer alan kitabından yani ŞEMSPARE'den bahsediyorum. Çeşitli konularla ilgili yazılarından oluşan bir derleme kitap. 

Sanırım dönüp dolaşıp, yazarlık ve yazma sürecindeki sıkıntılarını kaleme aldığı için olsa gerek, kitabı bitirdiğimde aklımda kalanlar şöyle;
  • Yazarlık çok zor bir meslek. Ama çok çok zor, gerçekten bak...
  • Yazarlar, kendilerini yazmaya adadıklarında hayatlarına ait pek çok detayı da kaçırırlar, hep bir şeylere geç kalırlar... Hani yani neredeyse yaşamdan keyif alamaz hale gelirler.
Bir Elif Şafak kitabı okurken sıkılacağım hiç aklıma gelmezdi. Son tahlilde, sanırım beni en çok rahatsız eden şey, yazarın yazma tutkusunu, burdan aldığı hazzı ve coşkuyu hissedememiş olmam. Yani tabi ki sıkıntılıdır yazarlık ve bu yönünü paylaşmasında bir sorun yok ama aynı zamanda bir tutkudur yazmak bence. Bunu görmek isterdim, bu denli severek okuduğum bir yazarın satır aralarında...

Aşka Veda, başucu kitabı...
Can Dündar'ın son kitabı "Aşka Veda", aşk ve ilişkiler üzerine çok iyi yazılardan oluşuyor. Aşka Veda, Can Dündar'ın aşk ve ilişkiler üzerine yazdığı yazıların toparlanması ile oluşmuş yani yeni bir yazı yok.

Kitabın oluşturulma biçimi ŞEMSPARE ile aynı. Ama temel bir fark var. Aşka Veda, bir konuya odaklanmış ve sadece o konuyla ilgili yazıları içeriyor. Elif Şafak'ın Şemspare'si ise her konuya değiniyor yani bence dağınık (biraz da bu nedenle sevmedim)...

Can Dündar'ın Aşka Veda'sında  her bir yazı, çok iyi bir irdeleme ile yazılmış. Durup düşünüyorsunuz aşkı, aşkı tanımlama ve yaşama biçiminizi, ilişkilerinizi, hatalarınızı, doğrularınızı, kaybettiklerinizi, teğet geçtiklerinizi...
Bir tür başucu kitabı bence... Henüz okumadıysanız, önerimdir..:)

Not: Aşka Veda'dan küçük bir alıntı;
"Aşk,  devrimcidir, düzene meydan okur; hesaba kitaba gelmez, sınır, kural, engel tanımaz…
Deprem gibidir aşk, bakmaz, gelir, vurur.
O bir türlü vazgeçemediğimiz, o her daim ihtimal dâhilindedir...
Sakin denizlere açılan ve hiç kirlenmeyen bir nehir, siz sığ sulardan uzaklaştıkça sizinle beraber derinleşendir…
Dokununca solan bir çiçek, yaklaştıkça solan bir serap; imkân dâhiline girdikçe imkânsızlaşan…
Şehvet sevdadan soyundukça, Eros okunu kırdıkça, piyasa duruma el koydukça can çekişen, körelip çirkinleşen…
Ve kalbimizde azaldıkça, dilimizde çoğalandır AŞK…"

Yorumlar

  1. şemspareyi bir türlü elime alıp da okuyamadım diye üzülmekteydim, demek ki varmış bir hikmeti :)

    YanıtlaSil
  2. :) Bence de... Başladığım kitabı yarım bırakmak içime sinmediği için okumuş bulundum ben de...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Farkında ve mutlu bir yaşam için…