Beş yazar bir roman!

Uzun bir süre önce aldığım ama bir türlü okumaya vakit bulamadığım bir roman vardı. Beni romanın konusundan çok, ortaya çıkış hikayesi heyecanlandırmıştı doğrusu. Duymuşsunuzdur muhakkak, Metis Kitap'tan çıkan "Beşpeşe" adlı romandan bahsediyorum.

Beşpeşe; edebiyatımızın beş güçlü ismini bir araya getiren ve hepsinin kendi üsluplarını koruyarak ortaya çıkardığı bir roman. Sanırım Türkiye'de, daha önce böyle bir roman hiç yazılmamış. Bu anlamda da bir ilk...

Anlaşma şöyle;

  • Beş yazar ile ortak bir roman yazılması için anlaşma yapılıyor. 
  • Yazarlar, romanın konusu ve kurgusu ile ilgili hiç bir araya gelmiyorlar. 
  • Her yazar, sırası geldiğinde kendisinden önceki bölümü yazmış olan yazarın hikayesini okuyor ve hikayeyi kaldığı yerden kendi üslubu ile yazmaya devam ediyor. 
  • Her yazara 2 ay süre tanınıyor ve bu süre içerisinde kendi bölümlerini tamamlamaları gerekiyor. 
  • Hiçbir yazar diğer kendisinden önce yazmış olan yazarın bölümünde bir değişiklik yapamıyor hatta yazarın kendisi de daha sonra değişiklik yapamıyor.

Yazar seçimi yapılırken, farklı üslupları olan yazarların tercih edilmiş olması da duruma ayrı bir hoşluk katmış.

Yazarlar ve sıralamaları ise şöyle; Murathan Mungan, Faruk Ulay, Elif Şafak, Celil Oker ve Pınar Kür. Faruk Ulay ve Celil Oker'i daha önce okumamıştım ama diğer üç yazar kitabı alma kararı alırken işimi çok kolaylaştırdı:)

Ben en çok Murathan Mungan'ın bölümünü sevdim. Sonrası ise gerçekten de romandan ziyade üslupların konuştuğu bir arena. Yazarlar arasındaki yaklaşım farkı, üslup farkı, yazarların karakterlere verdikleri özellikler ve bunların sürekliliği, hikayenin akışı... Sahiden çok zor bir deneme. Bir başkasının başlattığı hikayenin içine girmek ve o hikayeyi kaldığı yerden kendi tarzınla sürdürmek... Durum çorbaya dönmek üzereyken Pınar Kür iyi bir toparlama yapmış doğrusu :-)))

Çok keyif alarak okudum ben "Beşpeşe"yi. Henüz okumamış olanlara, bu beş yazarın ortaya çıkardığı eseri muhakkak okumalarını öneririm. Okumuş olanların ise yorumlarını merak ediyorum, paylaşırlarsa çok sevinirim...

Yorumlar

  1. Bu kitabı duymuştum ama okumaya cesaret edemedim, çok karışık olacak gibi geldi ama şimdi merak da etmedim değil:))

    YanıtlaSil
  2. Bence seversin...:) Okumak istersen, kitabı sana ulaştırırım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Çünkü sana değdiğinden beri ellerim, bütün kış dallarımda tomurcuklar var...