Ürün yerleştirme’de şaşırtan gelişememe…

Reklamveren ve TV kanallarının uzun zamandır büyük bir heyecanla beklediği “ürün yerleştirme” uygulaması başladı ama heyecan çabuk söndü. Her geçen gün daha fazla ve daha yaratıcı ürün yerleştirme örnekleriyle karşılaşmayı beklerken, kayda değer bir gelişme yaşanmaması doğrusu beni hayal kırıklığına uğrattı.

MTM Medya Takip Merkezi, genel içerikli dört TV kanalında yayınlanan tüm ürün yerleştirme reklamlarını inceleyerek, bir rapora dönüştürmüş. Buna göre, 1 Nisan’dan bugüne, en çok izlenen dört TV kanalında toplam 240 ürün yerleştirme uygulaması yapılmış. En fazla uygulama ise, 1-15 Nisan tarihleri arasında, yani uygulamanın başladığı ilk on beş günlük süreçte izleyiciler ile buluşmuş. Mayıs ayının ilk 15 günlük sürecini Nisan ayının aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda, ürün yerleştirme uygulamasında üç katından fazla düşüş yaşanmış. Bu durum, sizce de çok şaşırtıcı değil mi?

Oysa, internet üzerinden TV izleme oranlarının artmasının yanı sıra, özellikle dijital video kaydedicilerin yaygınlaşmasıyla beraber, izleyicinin reklam kuşaklarını izlemeden geçmeye başlaması, yurt dışında reklamvereni oldukça sıkıntılı bir noktaya taşıyor ve bu sürecin yakın tarihte ülkemizde bir soruna dönüşeceği belli. Hal böyle iken, izleyiciye kaçacak bir nokta bırakmayan ürün yerleştirme uygulamasına ilginin çok daha yüksek olmasını beklerdim. Çünkü geleneksel reklam uygulamalarının etki gücünün azaldığı gerçeğini de göz önüne aldığımızda “ürün yerleştirme”nin markalar için benzersiz fırsatlar sunduğu çok açık…

Başlangıçta sektörde büyük bir hareketlenmeye neden olan “ürün yerleştirme” uygulamasının beklenen performansı sergileyemiyor olmasının çeşitli nedenleri olabilir tabi. İlk aklıma gelen nedenler;
  • Ürün yerleştirme, pahalı ve zahmetli bir uygulama olduğu için reklamveren temkinli yaklaşıyor. Bir yapımda uygulanan reklam, bir başka yapıma uygulanamıyor. Senaryoya ürünü en doğru ve etkili biçimde yerleştirmek, etki gücünü ölçümlemek, dönüşleri analiz etmek, vs. hep zaman alan işler. Reklamvereni, bu uygulamaya ikna edecek başarı hikayelerine ihtiyaç var.

  • TV kanalları, ürün yerleştirme uygulamasının pazarlamasında zayıf kalıyor. Klasik reklam pazarlamasına alışkın olan ve hem zamanla hem de rakipleri ile kıyasıya yarışan TV kanalları, ürün yerleştirme’ye reklamverenin ilgisini çekmekte zorlanıyorlar. Üstelik uygulama sabır gerektiriyor ve bu durum hızla sonuç almak isteyen TV kanallarının şevkini kırıyor.

  • Ürün yerleştirmesi yapan reklam ajanslarının sayısı da çalışmaları da yetersiz kalıyor. Bu ajansların reklamverene ulaşmak için tanıtıma çok daha fazla yatırım yapmaları gerekiyor.

Umarım yukarıda bahsettiğim sorunlar kısa zamanda giderilir ve başarıyla uygulanan ürün yerleştirme uygulamalarını keyifle izlemeye başlarız.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Çünkü sana değdiğinden beri ellerim, bütün kış dallarımda tomurcuklar var...