Modern zamanlarda aşk...

Aşka hasretin büyüdüğü, üstüne ağıtlar yakıldığı bir zamanda yaşıyoruz. Hepimiz doyasıya sevmek, en çok da sevilmek istiyoruz. Buna rağmen, aşkın geldiği gibi hızla gidiyor olması, ilişkilerin bu denli kumdan kalelere dönüşmüş olması enteresan... Ne büyük, ne tutkulu, ne coşkulu aşklar; gözlerimizin önünde sönüp küle dönüyor.

Öğretilmiş hepimize bir ezber, okuyup duruyoruz; "aşkın ömrü 6 aydır", daha iyimserseniz "üç yıldır" hadi biraz daha zorlasak belki beş yıldır! Yapacak bişey yok, aşk bu; gelir, çarpar, sonra da gider işte! Doğaldır yani böylesi... 

Öyle, kimseye fazla bağlanmayacaksın! Taviz vermeyeceksin! Sana bir adım mı geldi, sen de en fazla bir adım gideceksin, hatta aslında öylece duracaksın, daha da olmadı biraz kaçacaksın. Bekle, o arasın seni; sen ağırdan al... Aman, çok sevdiğini belli etme sakın; kaçan kovalanır; unutma!... Falan filan...

Tüm bu hikayeler, stratejiler ve taktikler, kendimi bildim bileli anlamsız ve saçma gelmiştir bana.
Çünkü gözlerimin önünde, harika bir örneğim var benim; dedem ve ninem!

Ben, onlar kadar birbirini seven bir çift daha görmedim ömrümde...
O masallarda, romanlarda, filmlerde ve de hatta şarkılarda anlatılan aşkları boş verin; hayatın içinde, yanı başımda yaşanan bir sevdadır bu.
Öyle tatlılardır ki, onlara baktıkça ısınır içiniz.
Birbirlerine şefkatle, sevgiyle, ilgiyle bakışlarına, içten içe imrenirsiniz...
Gözleriyle konuşurlar, anlaşırlar. Başka bir dildir onlarınki, onlara özel ve de çok güzeldir...
Sırdaştırlar, oyun arkadaşıdırlar...
Yaşama tutkuyla bağlıdırlar, hep umut doludur yürekleri, hep şükrederler.
Mutluluk, şarta bağlı değildir ki; mutluluk onların içinden dışarıya taşıyor sanki...

Dedemle ninemi izler, sonra günümüz aşklarına bakarım. İçim soğur, dilim tutulur. Ondandır ki, ne zaman içimi burksa aşklar, koşar onların aşkına sığınırım. Sarıp sarmalar beni sevdaları, iyileştirir. İnancımı tazeler, ümitlendirir.

Siz iyi ki varsınız be! İyi ki böyle güzelsiniz.

Yorumlar

  1. Sevmişlik,inanmışlığın muhteşem törenidir; nineniz ile dedenize minnet dolu selamlar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gerçeğe Çağrı! İyi bir aksiyon filmi...

Harika bir aksiyon filmi...

Farkında ve mutlu bir yaşam için…